רונן מרדכי גרין על הקשיים של מיזמים

על פי רונן מרדכי גרין קשיים איתם עשוי מיזם להתמודד בהערכת המוצר בשלבים ראשונים של הפיתוח/בעת התחלת פעילותו בזירה הגלובאלית שלב הפיתוח הינו השלב בו מתבצע עיקר הפיתוח, במהלכו עשוי המיזם להיתקל במספר בעיות: החברה צריכה לבדוק ולקבוע את "צורך השוק", שהוא הקריטריון החשוב ביותר לרעיון למוצר חדש. על החברה לערוך בדיקת היתכנות: להעריך את ההזדמנות וגודל השוק הפוטנציאלי, להעריך מהו הערך המוסף של המוצר שלה על פני מוצרים קיימים של המתחרים. על החברה להגדיר את הצרכים הפוטנציאליים של השוק במונחים של עיתוי, שביעות רצון, אלטרנטיבות, יתרונות וסיכונים, ציפיות עתידיות, מאפיינים של ביצוע המוצר מול המחיר שלו, מבנה וגודל שוק וכן להעריך גורמים פיננסיים כמו כדאיות כלכלית ועלויות השקעה ורווח הצפוי מהמוצר. בדיקת ההיתכנות מורכבת מארבעה חלקים עיקריים, הנקראים יחד מודל PCAM. חלקים אלו מעלים שאלות עליהן החברה העסקית צריכה לענות על מנת להתמודד עם הקשיים הצפויים בדרך. החלק הראשון, המוצר (Product) כולל תיאור ברור של המוצר או השירות המוצע (מהו המוצר, כיצד ניתן לייצר אותו, איזה תועלת הוא מציע ועל איזו בעיה נועד לענות). החלק השני, קהל הלקוחות (Customer) כולל זיהוי הלקוחות והשוק אותו אמור המוצר לשרת (מי יהיה מעוניין במוצר ומדוע, מהם היחסים הנוכחיים של החברה עם שוק זה, כיצד ניתן יהיה למכור את המוצר ללקוחות, מהו המפתח להצלחה בקרב לקוחות אלה, מהו גודל השוק ובאיזה שלב הוא; שלב הצמיחה, הבגרות או הדעיכה). החלק השלישי כולל את היתרונות (Advantages) הייחודיים של המוצר ללקוחות בשוק (האם הפתרון ייחודי לבעיה קיימת, האם הלקוחות יעדיפו דווקא את הפיתרון הזה, מיהם המתחרים, מהם חסמי הכניסה בתחום, מה מקנה למוצר יתרון תחרותי). החלק הרביעי כולל את המודל (Model) העסקי שיוביל את העסק לרווחיות. במסגרת זו צריכה לבחון החברה העסקית מהיכן יבוא הרווח, העלות של השקת המוצר, הכמות המינימלית של מכירות בכדי להגיע לנקודת האיזון, היקף המכירות; סביר, בר השגה, והחולשות והסיכונים להם יש לשים לב בתהליך.
רונן מרדכי גרין (קרדיט: צילום אחר)

Comments

Popular posts from this blog

רונן מרדכי גרין / אוקיינוס כחול ואדום

רונן מרדכי גרין / אילת היא יעד מעולה להשקעות נדלן

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על השקת קניון ים המלח