רונן מרדכי גרין / אוקיינוס כחול ואדום

מאפייני השונות בין אסטרטגיית האוקיינוס הכחול לאסטרטגיית האוקיינוס האדום אסטרטגיית האוקיינוס הכחול פירושה הימנעות מתחרות, ליצור ולפעול בשווקים שאין בהם מתחרים, בעוד האסט' הדומיננטית באוקיינוס האדום פירושה תחרות עצומה בשווקים קיימים (אוקיינוס מלא כרישים ודם) האוקיינוס האדום מייצג את כל התעשיות שקיימות כיום. זהו מרחב השוק הידוע והמוכר. האוקיינוס הכחול מייצג את כל התעשיות שאינן קיימות כיום. זהו מרחב השוק שאינו ידוע ובלתי מזוהה. באוקיינוס האדום, גבולות התעשייה מוגדרים ומקובלים, קיימת תחרותיות וחוקי המשחק ידועים. רונן מרדכי גרין מסביר כי באוקיינוס זה, החברות מנסות לפעול ביעילות ובצורה טובה יותר מהמתחרים שלהם, ומנסות להשיג נתח שוק גדול יותר של לקוחות. כאשר המרחב באוקיינוס האדום נעשה צפוף ממתחרים, הסיכויים לרווחים ולצמיחה בתעשייה קטנים. האוקיינוס הכחול מוגדר כמרחב שוק ללא תחרות, ללא מתחרים אשר בו ניתן ליצור ביקושים ועם הזדמנות גבוהה לצמיחה, רווחיות ושגשוג. באוקיינוס הכחול, מרכיב התחרות הוא אינו רלבנטי משום שחוקי התחרות עדיין לא נקבעו. האוקיינוס הכחול משול, לאוקיינוס נקי מדגים אחרים, מקום ללא מתחרים. כאמור, באוקיינוס הכחול, גבולות השוק ומבנה התעשייה אינם נתונים ויכולים להיבנות ע"י הפעולות של השחקנים בתעשייה

Comments

Popular posts from this blog

רונן מרדכי גרין / אילת היא יעד מעולה להשקעות נדלן

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על השקת קניון ים המלח