רונן מרדכי גרין: תהליך תכנון ופיתוח המוצר

רונן מרדכי גרין מציג 3 שלבים לתכנון ופיתוח מוצר בארץ או בעולם.
שלב הקונספט לאחר שרעיון למוצר חדש עבר הערכה, יש להמשיך ולפתח את המוצר דר אינטראקציה עם צרכנים. בשלב זה, הרעיון המעודן למוצר נבחן כדי לקבוע כיצד הוא מתקבל ע"י צרכנים. תגובות ראשוניות לקונספט מושגות מצרכנים פוטנציאליים או מגורמים הכלולים בערופי ההפצה. שיטה אחת היא לראיין צרכנים ולחפוף אותם להצהרות המשקפות את המאפיינים הפיזיים של רעיון המוצר. כאשר קיימים מוצרים מתחרים, הצהרות אלו יכולות גם להשוות בין המאפיינים הקריטיים של המוצרים האלה.ניתן לגלות מאפייני מוצר מועדפים ולא-מועדפים ע"י ניתוח תגובות הצרכנים, כאשר המאפיינים המועדפים ייכללו במוצר החדש. יש להעריך מאפיינים ומחירים של רעיון המוצר החדש ע"י שאילת השאלות הבאות: איך הקונספט החדש משתווה למוצרים מתחרים מבחינת איכות ומהימנות? האם לקונספט יש יתרון בהשוואה למוצרים שקיימים כיום בשוק?  

שלב פיתוח המוצר בשלב זה, נקבע תגובת הצרכנים למוצר הפיזי. כלי אחד שהינו שימושי בשלב זה הוא פאנל הצרכנים ( consumer panel), בו קבוצה של צרכנים פוטנציאליים מקבלים דוגמאות של המוצר. המשתתפים מתעדים את השימוש שלהם במוצר ומעירים על יתרונותיו וחסרונותיו.  

שלב שיווק ניסיוני למרות שהתוצאות של השלב הקודם מספקות את הבסיס לתכנית השיווקית, יש לבצע מבחן שיווק כדי להגביר את הודאות לשיווק מוצלח של המוצר. שלב זה מספק בעצם תוצאות שיווקיות ממשיות. תוצאות חיוביות מורות על מידת ההצלחה של השקת המוצר.

Comments

Popular posts from this blog

רונן מרדכי גרין / אוקיינוס כחול ואדום

רונן מרדכי גרין / אילת היא יעד מעולה להשקעות נדלן

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על השקת קניון ים המלח