איך להשקיע בתכנית עסקית? רונן מרדכי גרין עם התשובה

כיצד לווים ומשקיעים מעריכים את התוכנית? רונן מרדכי גרין מסביר כי בשני מקרים אלה (ספקים ולקוחות), על התוכנית העסקית להתייחס לצרכים של בעלי עניין אלה, חשוב להם מאוד לקבל מהתכנית העסקית מידע על ניסיונו של היזם ועל תחזית החדירה לשוק. ספקי ההון ספקי ההון הפוטנציאלים של היזמות. ישנה שונות בצרכים של הלווים והמשקיעים מהתוכנית העסקית. הלווים האינטרס שלהם, הוא היכולת של המיזם החדש להחזיר להם את החוב בפרק זמן מסוים. עבור הלווים התכנית העסקית צריכה לשקף את4 ה-C'S: Character היסטוריית נטילת והחזר האשראי של היזם, Cash Flow יכולת היזם לעמוד בהחזרי החוב, Collateral (ערבות) איכות הנכסים המשועבדים תמורת החוב, Equity Contribution (תרומת ההון) ההן האישי שמשקיע היזם. משקיעיםפוטנציאלים מחפשים בתכנית העסקית בעיקר ללמוד על אישיות היזם, את המחויבות האישית שלו ונכונותו לקבל על עצמו את ההקרבה האישית המתלווה להקמת מיזם חדש. כמו כן יתמקדו בתחזית הפיננסית לתשואה על ההון לטווח של 5 עד 7 שנים. תהליך כתיבת התוכנית העסקית והקשיים על היזם לאסוף מידע אודות השוק, פעולות ייצור והערכות פיננסיות. מידע חשוב ביותר הוא הפוטנציאל השיווקי למוצר או לשירות. על היזם להגדיר את גודל השוק הפוטנציאלי, להגדיר את קהל היעד, מאפייני הכנסות של הקהל וכיו"ב. ע"מ לבנות תוכנית שיווקית טובה, על היזם לאסוף מידע על השוק והענף. רוב היזמים מתקשים בשלב זה, של התוכנית העסקית ולא יודעים מאיפה להתחיל. הדרך המומלצת לאיסוף המידע השיווקי הוא להתייחס לשלב של איסוף המידע, כפירמידה הפוכה: מתחילים עם ניתוח מקיף וגדול של מידע כלפי מטה, עד שאנחנו יכולים לפתח מיצוב בשוק וקביעת מטרות ויעדים ייחודיים. התהליך מתחיל עם ניתוח מגמות סביבתיות ודמוגרפיות. השלב הבא, הוא ניתוח מגמות בשוק הנבחן במדינה. השלב הבא הוא ניתוח של מגמות דמוגרפיות וסביבתיות מקומיות. השלב הבא, הוא ניתוח של התחרות המקומית, חוזקות וחולשות. לאחר שהיזם השלים את המידע, היזם יוכל להגדיר את מיצובו בשוק, ואת מטרותיו.

Comments

Popular posts from this blog

רונן מרדכי גרין / אוקיינוס כחול ואדום

רונן מרדכי גרין / אילת היא יעד מעולה להשקעות נדלן

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על השקת קניון ים המלח