רונן מרדכי גרין : מה צריך לדעת על סוג המיזם שלכם?

רונן מרדכי גרין מסביע על סוגי המיזמים והקשיים שלהם:
מיזם משותף: שתיים או יותר חברות היוצרות חברה חדשה. קיימת השקעה מצד הבעלים (מה שלא תמיד רואים מצד כל השותפים בבריתות אסט'), ויש להקים מערך ארגוני ותפעולי חדש המתנהל לחוד בנוסף לפעילות הרגילה השוטפת המקורית של כ"א מהשותפים. 
סוגי מיזמים: 1.שתי חברות פרטיות או יותר בואינג ומיצובישי בכדי לשתף בטכנו' ולחסוך בעלויות, לעיתים בכדי לחדור לשווקים חדשים. 2.מיזמים של תעשיה ואוני' - קיים אינטרס מנוגד של הצגת פטנט מחד ופרסום תוצאות ומפרטים מאידך. 3.מיזמים משותפים בינל"א - שיתוף בהכנסה ובצמיחה, חוסכים בעלויות אם הידע או בפטנט ניתן כתרומה למיזם.  
קשיים במיזמים בינ"ל: 1.יעדים ומטרות שונות. 2.הבדלי תרבות בין הארגונים יכולים ליצור קשיים ניהוליים. 3.מדיניות ממשלתית יכולה להשפיע בצורה שלילית על הכיוון והפעילות של המיזם המשותף. גורמים להצלחת המיזמים המשותפים: 1.להעריך בדיוק את השותפים ומהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הישות הזו. 2.דרגת הסימטריה בין השותפים.כאשר שותף אחד מרגיש שהוא מביא לשולחן יותר מהאחר או שיש הבדלים באשר למטרות המיזם בעיות צצות. על המנהלים להגיע להסכמה באשר למטרות המיזם ולמשאבים הדרושים. חייבים לטפח יחסים טובים. 3.הציפיות מהמיזם המשותף צריכים להיות ריאליות. 4.התזמון חייב להיות נכון. 
רונן מרדכי גרין (שוקה כהן)

Comments

Popular posts from this blog

רונן מרדכי גרין / אוקיינוס כחול ואדום

רונן מרדכי גרין / אילת היא יעד מעולה להשקעות נדלן

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על השקת קניון ים המלח