רונן מרדכי גרין מציג אסטרטגיה חשובה בשיווק
Demand
A realization of a want into an actual purchase
• Supply
• Ability to buy
• Letting go of
alternatives
sale
מאפיני לקוחות, דגי להבין צרכים רצונות וביקוש צריך לאפיין את הלקוחות, יש 3 סוגים של אפיונים 1 .גיאוגרפי= איזור בעולם, איזורים באותה מדינה, אזורים באותו מחוז, אזורים באותה עיר
לדוגמ ה פיזור של חנויות סטארבקס יהיו שונים בין אזורים שונים תלוי בצפיפות אוכלוסה במצב סוציואקונומי, פתיחה בשעות שונות באיזורים שונים
איפה אנשים גרים בעיר בפרבר בכפר בערים שונות יש אחוז שומנה שגר בעיר וזה משפיע איפה אתה בונה חנויות
בשיקגו גרים %58 בעיר
במינאפוליס %11 בעיר
באטלנטה %3 בעיר
2 .מזג אוויר
צריך בגדים שונים לדוגמה ירושלים ותל אביב
שיקגו בקית חם כמו תל אביב, בחורף מאוד קר )מינוס 40)
צריך התאמה בביגוד מזגנים, מעלים מתאימות גם במכירת מחשב ימכרו לך עם שרוול בגלל המזג אוייר
3 .דמוגרפי מגדר
דוגמה צבע לשיער
צבע שיער לגברים men for just
הכיעה בשנות ה 90 לפני זה היה רק לנשים, לפני המוצר היה %2.0 צרכנים גברים לצהע לשיער
לקחו אותו מוצר ושינו קופסא לא לנשים כי men for just הפך לרווחי תוך 3 שנים מחיר כפול כי הם מונופול.
שנה אחרי שהשיקו מוצר ומצאו שגברים ונשים שונות בזה מבחינת סבלנות
לנשים יש יותר סבלנות כך מסביר רונן מרדכי גרין וממשיך:
נשים יכולות לשבת במספרה 4-3 שעות ואף להינות מכך , גברים לא מסוכלים לעשות זאת.
במוצר לגברים הכפילו כימיקאלים וזה עובד תוך 5 דקות לנשים זה לא יצליח לא יאמנו שזה מוצר טוב
גברים לא מוכנים לותר על הזמן שלהם בשביל שיער.
טרנסגינדר= איך נתיחס אליהם, כאל המין שהם שינו.
בד״כ יהיו יותר נשים מנשים, כמו שחוזרים בתשובה יותר הדוקים מדתיים אחרים
Comments
Post a Comment